חפץ הועבר לישראל: התפתחות בחיפושים אחר עצמותיו של אלי כהן ז"ל

שלמה ריזל No Comments on חפץ הועבר לישראל: התפתחות בחיפושים אחר עצמותיו של אלי כהן ז"ל
צילום: קובי גדעון, לע"מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על פי המידע שהגיע לערוץ החדשות i24NEWS, חפץ אשר על פי ההערכות היה שייך לאלי כהן הועבר מידי הסורים לרוסים המחפשים באזור מחנה הפליטים אל-ירמוק.

בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה. גורם במשרד ממשלתי סורי אומר כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן, ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך כלשהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בריאיון ל- i24NEWS כי אכן מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה. ״זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד. אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו.

הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והוא שלח את הכוחות שלו, תחת הצעות של מידע מודיעיני שאנחנו העברנו להם להשיב את זכריה באומל ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו להשבתו של אלי כהן ולכל אחד אחר".

מדובר באישור רשמי ראשון מצד ישראל. עוד מוסיף הגורם הסורי כי קיימת מחלוקת בין סוריה ורוסיה באשר למחיר שיש לגבות מישראל עבור כל פיסת מידע נוספת הקשורה למרגל הישראלי.

מקור רוסי המקורב לסוכנות הביון הרוסית כי הסורים סיפקו לחיילים הרוסים מפות מדויקות של אזור מחנה הפליטים אל ירמוק, אזור החיפושים. זו הפעם הראשונה בה גורם רוסי מאשר את קיום החיפושים, ואת שיתוף הפעולה בעניין זה בין כוחות אסד לבין משטר פוטין.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לפרטים על מציאת חפץ השייך לאלי כהן.

משפחתו של אלי כהן בחרה שלא להגיב לפרטים.



0 תגובות